"" Lisa går på Berghs.: Tacka gud för fredagar

lördag 17 januari 2009

Tacka gud för fredagar

Idag var det riktigt svettigt - jag kämpade som ett djur för att lämna in mitt bidrag till affischtävlingen i tid. 15.00 stängde kansliet (alla fikatanter går hem tidigt på fredagar) och vid 12 hade jag fortfarande inte helt spikat motivet!

Jag fick spurtfeedback från klassisarna under dagen och gjorde om affischen utifrån Dolkens och Beckis idéer. Man ska iofs aldrig ändra något i sista stund - minns ett engelskprov då jag just innan inlämning ändrade från desert till dessert på öken. Aj.

Jag visar affischen i bättre form i nästa inlägg men här ser ni delar av den på skärbordet. När den gjorts, monterats, printat och skickats med snälla N till Karlavägen hade jag tid att jobba med min Designlab-grupp.

Har jag berättat vad vi gör? Hm... vi ska göra ett CD-omslag - men vi ska även spela in valfri coverlåt som CD:n ska innehålla. Vi valde en riktigt härlig barbershopklassiker som vi akompanjerar med vattenfyllda glas och kazoos - ni vet sådana där som man stoppar i munnen och nynnar in i? Så så kul! Jag har sprungit runt i skolan hela dagen och lekt med den : )


Musikaliska E hade dessutom med sin gitarr, och vi kunde inte hålla oss ifrån programmet Songsmith (ibland är det bra att ha en PC) som lockade fram många skratt. Ibland måste man få ha lite roligt i skolan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefin affisch!