"" Lisa går på Berghs.: Sena skratt

torsdag 8 januari 2009

Sena skratt

Jag dricker te och leker med mina seriekaraktärer som ni fick se lite av i förrgår. Sitter här och skrattar för mig själv åt mina egna knäppa idéer!

Nu är jag inne på att de ska vara de tre musketörerna, vad hette de nu; Portos, Aramis och? Hade de olika egenskaper också? Få se om jag kan lyckas klämma in dessa på mitt lejon, min kanin och min apa.

Så här ser de ut nu i olika färgställningar. Jag har använt color guide-funktionen i Illustrator, jättebra! För de av er som inte känner till den är det ett verktyg som hjälper dig att ta fram olika färgkombinationer baserat på välkända regler och färglära. Du kan även snabbt själv leka med och byta alla färger i en figur. Praktiskt och roligt.



Provade också hur det skulle vara med lilla lejonet på en kopp...

Hade handledning på denna uppgift, som ska vara inne på fredag, idag. Fick mycket fin feedback, kul!

Inga kommentarer: