"" Lisa går på Berghs.: Nattliga funderingar om nutid och framtid

måndag 20 april 2009

Nattliga funderingar om nutid och framtid

Då jag arbetade innebar sommaren en 4-6 veckor lång, betald semester. Så blir det ju inte i år har jag plötsligt kommit på - vad göra? Sommarjobb finns det både gott och ont om, beroende på hur kräsen man är i valet av arbetsuppgifter.

Jag har tänkt mycket på sommaren de senaste veckorna, och jag har nu fattat ett beslut: jag ska klara mig på frilansandet i sommar. Det har ramlat in mycket jobb på senaste och mer kommer det bli. Jag har sparat alla pengar jag tjänat hittills och dessa, i kombination med slutlön från mitt gamla jobb och en god extrainkomst i form av uthyrd lägenhet några av sommarens veckor, kommer att räcka för att hålla en någorlunda sparsam tös vid liv! Jag planerar inga resor till Bahamas och är duktig på att roa mig gratis, har jag bara råd med en lakritspuck eller två på stranden är jag nöjd :)

Möjligheten att frilansa - och därmed jobba var i världen jag vill, känns fantastisk. Och som en försmak på det liv jag nog drömmer om efter Berghs. Kanske inte direkt, men om 5-10 år? Jag och laptopen får färdas landet runt ihop, ja så får det bli - och hur underbar är inte en sommar i Skåne, i Dalarna, i Stockholms skärgård?

Inga kommentarer: