"" Lisa går på Berghs.: Going west! OBS APRILSKÄMT!

onsdag 1 april 2009

Going west! OBS APRILSKÄMT!

Hej vänner och ni som jag ej känner! Jag tänkte börja denna soliga vackra dag med en underbar nyhet. Inatt (!) fick jag ett telefonsamtal från andra sidan jorden - Amerikat. Det var från en redaktör på tidningen Wired, om ni känner till den? Hon pratde lite snabbt så först, yrvaken som jag var, fattar jag inte riktigt vad saken gällde.

Hon berättade att de var precis i uppstarten av sitt nya community på nätet och var på jakt efter roliga bloggare världen över som de kunde rekrytera dit. Via den här länken

http://www.montana-sponsoring.com/2009/03/23/blackbook-workshop-in-sweden-feat-part-o


hade de hittat min blogg - och blivit stormförtjusta! Tydligen hade de en svensk redaktionsassistent som kunde förklara vad jag skrev, samt översatte via Google translate.

Allt gick väldigt snabbt men summan är att de har erbjudit mig att bli heltidsanställd som designbloggare, visst är det fantastiskt!

Ett stort problem är dock att de vill att jag ska flytta till San Francisco, där de har sitt huvudkontor. Eftersom min blogg handlar just om min tid på Berghs kändes det oförenligt men hon berättade att det inte var just ämnet de fastnat för, utan mitt sätt att skriva. Så de vill att jag ska i fortsättningen skriva om design i USA - och därmed sluta på Berghs : (

Det känns ju jättetråkigt, men jag tackade ja. De erbjöd nämligen en ovanligt stor ekonomisk kompensation, och jag har alltid känt att jag ändå är lite för bra för att vara kvar i det här lilla landet.

Så, mot nya äventyr! Jag flyttar redan i helgen. Ni som gått med mig på Berghs, lycka till med livet, kanske får ni någon gång ett sådant fint erbjudande som jag. Ni andra, hoppas ni har roligt ändå, hör av er om jag ska skicka något från USA, de har till exempel väldigt goda kakor där. Eller kanske tvättmedel. Ja vi får se.

I vilket fall - stora kramar till er alla! Avslutningsvis, kan ni vara snälla att gå in på den här länken och skriva era avskedshälsningar!

http://lisagarpaberghs.blogspot.com/2008_04_01_archive.html

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad roligt att höra! Vilken grej Lisa!! Hoppas vi hinner ses innan du far, annars har man ju anledning att komma på besök ngn gång!!

KRAM OCH GRYMT JOBBAT/ Johanna PR

Anonym sa...

haha första att trampa i aprilskämtsklaveret...

johanna

LB sa...

Hehe... nej då det är fler som gått på det men inte skrivit bara :) Men du kan glädjas att jag stannar :) Gulligt skrev du iaf!

annika sa...

haha, okej, jag gick också på det innan jag läste kommentarerna. bra gjort!