"" Lisa går på Berghs.: QX - redovisning och feedback

tisdag 28 april 2009

QX - redovisning och feedback

Igår gick vårens största redovisning av stapeln. Jag var försenad efter timmar av slit på morgonen med att skära, limma och montera 26 sidor på pannå. Nu är jag trött i händerna!

Nivån var hög, men några arbeten stack ut särskilt. Jag gillade Beckis omslag, Rickys reportagelayout, SuzieQ:s plocksidor och VW:s helhet bäst. Stämningen var spänd, det skrattades men det fälldes även sorgsna tårar under dagens gång. Skönt på sätt och vis att detta är över nu.

Jag redovisade barfota (det var så varmt!) och när jag började ställa upp mina pannåer log Pompe och sa "Nu börjar det likna något!". Jag är verkligen nöjd med den respons jag fick. QX-gänget sa inte så mycket men Pompe sa att han gillade stilen, att den var olik det mesta han sett förut och att den påminde honom om Blandaren som tydligen var hans favorittidning (även en tidning som jag gillar och har en långt tillbakagående relation till). Klassen var rätt tyst under redovisningens gång, några försiktigt positiva ord, men efteråt fick jag flera ryggdunkningar av personer som tyckte det var roligt och modigt av mig. Så glad jag blev!

Majoriteten av förslag hade en mycket liknande layout, typografi och färgval, endast några få hade sagt i förväg att de planerade göra något avvikande vilket de till viss del gjorde - men ingen hade gjort en tidning som inte skulle kunna stå i vilken Pressbyrå som helst. Men därmed inte sagt att det pågick ett genomgående kundfrieri - jag vet att många gjorde en design som inte nödvändigtvis var något de trodde QX-gänget skulle gilla men som de själva tyckte var snygg och kunde stå för helhjärtat. Så även jag.

Ridå! Pompe till vänster, Pålle till höger.

Alla fick vi kånka på varsin jättehög med pannåer.

Inga kommentarer: