"" Lisa går på Berghs.: Bildspecial: A day in the life of...

onsdag 29 april 2009

Bildspecial: A day in the life of...

I veckan och idag fick vi två nya och spännande uppgifter, och även om jag är lite matt efter QX-uppgiften så känner jag mig redo att sätta tänderna i dem. Slutspurt inför sommarlovet nu! Dagarna känns ändå, även då de är späckade, mer avslappnade än någonsin tidigare.

På förmiddagen var vi på studiebesök på bokhandeln Konst-ig som ligger på Åsögatan på Södermalm här i Stockholm. Det är som att komma in i en godisaffär för mig men jag lyckades begränsa mina inköp till senaste numret av fina engelska tidningen GRAFIK till rabatt, som jag sedan läste vid frukosten i solen på uteplatsen nästa dag. Aaah!

Anledningen till besöket var utställningen Därför är Schweiziska böcker så vackra, som vår klass hade äran att få en specialvisning av. Det var väldigt intressant och framför allt fick jag en injektion av inspiration, påminn mig då jag slutat skolan att gå på sådant!

Lunchen var härlig också; jag, M, Suddis, NB, Ricky och H käkade getosttoast och drack sojalatte på Svart Kaffe ett stenkast bort, och satt och solade vid ett stort bord mitt i gatan. Sommarkänsla!

Då vi gått tillbaka till skolan blev vi genast utslängda; Minja, vår Grafisk form-lärare, tog oss på studiebesök igen - på Hemköp! 20 personer stod och trängdes bland konserverna då Minja förklarade uppgiften. Vi ska göra en ny etikett till produkterna ajvar (en paprikaröra från Balkan), grillad inlagd paprika på burk samt valfri tredje produkt. Målgruppen är vi själva, tre veckor har vi på oss. Spännande! Jag ska låna glasburkar till dummys från Jay som är en riktig prylhamster : )

På kvällen hann jag (trots tidigare nämnd glömska) både med releasefesten för Kroppsmaskinerna (som hölls i DesignPassions lokaler, på vägen ut hann jag även fota en SmartCar vars design jag suttit och pillat med många sena kvällar) och tack för hjälpen-drinkar med Essie och Raffe på Pontus! Vilken start på kommande Valborgshelg.


Härlig bokhandel

Förväntansfulla klasskamrater

Dyra hyllor

Lyssnande flicka

Vacker bokutställning

Cool detalj

Perfekt fikaställe


Bruna fötter

Fula etiketter

Gratulerad författare

Roligt frilansjobb

Underhållande drinkbjudare

4 kommentarer:

Calle sa...

Kul att du börjat ha så många bilder!

LB sa...

Tack, ja jag bränner ju av en massa småbilder dagligen med mobilen i ren reflex, har tänkt om och börjat publicera fler av dem även om de inte alltid är av så bra kvalitet. Gillar ju själv bloggar med mångamånga bilder!

NB sa...

Deras mozzarella varmmacka var jätte god där på "perfekt fikaställe" :-)

LB sa...

NB: Japp dit går vi på nästa gruppmöte om vi får chans igen tyckr jag!