"" Lisa går på Berghs.: Nedslag.

fredag 10 april 2009

Nedslag.

14.50. Jag sitter hemma i Falun och designar vepor, dricker gott kaffe från supermaskinen och hör pappa stöka i köket. Han lagar lamm och glaserar chokladtårtor till släktkalaset imorgon, åh så roligt det ska bli att träffa alla. Snart kommer bror + sambo med bussen också!

Klantfia här glömde mobilladdaren i Stockholm så jag har suttit och telefonerat med kund på mammas mobil. Det är stressiga dagar nu jobbmässigt och viktigt att jag kan bli nådd, och här hemma är den annars så pålitliga fasta telefonen tillfälligt urkopplad.

Ja ni vänner vad gör man utan mobil, mms, sms, internet, rss, facebook, bloggen, Flickr? Man går på morgonpromenad i vårsolen med far, bland barndomsstråken och ner till isen som inte ännu gått. Nästan helt analogt, förutom kameran då. Fantastiskt av mig! Fast... jag kanske borde börja Twittra ändå? :)

09.35.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var du på Banken igår?

LB sa...

Hej, hm om du menar Banken som i klubben i Falun är svaret nej oavsett vilken dag du menar, jag var hemma och myste med familjen alla dagar under påsken!