"" Lisa går på Berghs.: "Biblioteket"

måndag 1 december 2008

"Biblioteket"

På tisdag, imorgon, är det delinlämning 3 av 5 i slutuppgiften i typografi. Halva klassen har just varit på pappersbutiken Mapp och hetsat, ska jag ta Lessebo Linné 100g i naturvit eller kanske Mohawk Superfine 115g i Eggshell? Aaah!

Jag hade också hört ryktet om att en stor och bra bok om Jan Tschichold (typografigurun vars stil vi ska efterapa i vårt slutprojekt) hade kommit in på Akademibokhandeln. Jag gick till den härliga konst- och designavdelningen för att jaga rätt på den. Dessa 30 kvadratmeter behandlar många fattiga designstudenter som mer av ett bibliotek än en affär. När jag frågade efter boken och sa att en klasskamrat tittat i den frågade den uttråkade expediten sarkastiskt, "jaha, men hon köpte den inte då?". Jag stod och bläddrade och minnesfotade 700 kronors-klumpen innan jag smög iväg. Den såg redan rätt tummad ut efter en vecka i butik...



Nu sitter jag i skolan, dricker julmust och knaprar på ett stort pepparkakshjärta medan jag lägger sista handen vid min inlämning inför morgondagen. Jag har väldigt ont i ryggen efter många dagar, kvällar och nätter hukad över en liten laptop. Någon som är bra på att massera?


Inga kommentarer: