"" Lisa går på Berghs.: Klarrtt!

tisdag 16 december 2008

Klarrtt!

Så, nu har jag gjort klart den sista uppgiften i det sista ämnet för terminen, min bok i Typografi. Trött, hungrig och småsur glömde jag naturligtvis fota den åt er. Det kommer imorgon! Då har vi heldag, 6 timmar Typografi och alla ska presentera sitt resultat.
Den blev okej - inte som jag tänkt mig (vad är det nu de brukar säga om hur saker man tänker sig...?) men tydligen imponerar den på vissa plan eftersom den generella reaktionen är "oj - det där måste tagit tid, ser välgjort ut." Svaret är nej, det tog inte alls särskilt lång tid. Det är en rektangel med ett gäng skåror i, och i den trädde jag remsor, upp och ned, upp och ned. Och nej, särskilt välgjord är den inte eftersom den har en massa blyertsmärken och jack från missar med skalpellen i sig.

Men jag kan hålla med om att det inte syns. Måste komma ihåg att alltid göra saker i grå papp, det är ett ack så förlåtande material ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Berghs!! online tack;) du gömmer dig.. pöss!

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis till avslutad termin på Berghs! Jag är avis!! /Sara