"" Lisa går på Berghs.: Bokomslag

tisdag 9 december 2008

Bokomslag

Igår var som sagt delinlämning i Typografikursen. Herr G var på gott humör och jag tror ingen gick därifrån modfälld.

Mitt innehåll fick bra feedback, han gillade mina pappersval och färger. Jag har tre olika sorters papper i tre olika färger - vitt, äggskal och en fin ljus korall (min favoritfärg - och dessutom hade ingen annan valt den, bra!). Mitt ölbrickspappsomlag föll väl inte riktigt i lika god jord, även om vår lärare verkade kunna föreställa sig idén trots att det var fel material som dessutom gick sönder. Han gillade inte hålet i, efs omslaget ska skydda boken. Han föreslog istället vanlig brun kartong, men jag vill inte ha ett omslag i en varm färg, då de korallfärgade sidorna träder fram bättre mot kallt.

Jag funderar nu på ett grått och eller kittvitt omslag, skulle det inte vara fint? Kanske vikt på något geometriskt sätt... har ni några förslag?

Inga kommentarer: