"" Lisa går på Berghs.: Veckans inspiration

lördag 20 december 2008

Veckans inspiration

Efter att ni sagt att ni gärna vill jag tipsar om saker som inspirerar mig börjar jag nu med att kliva utanför bloggens ramar och göra just detta. Idag tänkte jag utgå ifrån något jag själv ofta måste nypa mig i armen för att komma ihåg:

- Den främsta inspirationen finner du så långt bort som möjligt.

Långt bort? Jo jag menar långt bort ifrån ämnet, det vill säga ska du göra en bröllopsinbjudan, titta INTE på andra sådana. Undvik dem helt! Titta istället på exempelvis foton från 50-talet, din mormors gamla broderade dukar, gratistidningen från närkiosken, italienska skräckfilmer, spindelnätet i ditt fönster... ni förstår poängen.

Några av mina främsta inspirationskällor utanför min sfär är:

Arkitektur. Arkitektkontor har nästan alltid fantastiska siter, till exempel gör Takeshi Hosaka fina hus som detta
eller kanske något av Rintala Eggertsson så som denna trädkoja


Sedan gillar jag att titta på smycken, Katherine Sturgis gör coola sådana med en organisk touch så som detta armband

Scott Wilson gör också väldigt inspirerande smycken så som dessa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gums, kom ihåg när man uttalar finska namn med dubbla konsonanter - så är stavningen med endast en konsonant- och vice versa ;)

/J

LB sa...

Aj, jag förolämpar ju Rintala! Nu är det fixat. Tack! :)