"" Lisa går på Berghs.: Nedslag

måndag 8 december 2008

Nedslag

12.36, ateljén, Berghs. Jag sitter och tuggar i mig en rätt äcklig matlåda medan klassen yr omkring mig rustade med skalpeller, linjaler, olika sorters papper, småångest och ett allmänt hat för skrivaren som förstås strular. Vad är på gång? Om 20 minuter är det dags för näst sista inlämningen i typografi.



Jag är klar, eller i alla fall så klar jag kan vara. Jag hängde på låset till pappersaffären MAP imorse, tyvärr hade de inte rätt sorts kartong till mitt omslag, så jag fick ta ölbrickspapp istället. Tjock som dimman i Dalarna, och bryts då man viker den runt boken. Så nu har jag ett omslag som är toktjockt och sönderbrutet. Men utskriften av sidorna inuti boken gick bra - jag är drottningen av dubbelsidigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hata den där boken har också gjort den

Anonym sa...

Vad handlar boken om?