"" Lisa går på Berghs.: Min bok - slutarbete i Typografi 1

onsdag 17 december 2008

Min bok - slutarbete i Typografi 1

Här kommer lite bilder på min bok! Jag har valt färgerna för att jag gillar korall och för att grå är en fin kall färg som tar fram det varma i korallen.

Jag är nöjd med
  • Min idé till omslaget
  • Färgval
  • Pappersval

Jag är inte nöjd med
  • Omslaget, slarvigt gjort -för litet
  • Innehållet (text och sättning) - jag hade inte tid och struntade i vissa viktiga regler






Nördfakta
Mått: 150 x 240 mm
Proportioner: 5:8
Grid: 9x9

Papper: Colorplan 270g i smoke samt Kaskad 120g i ljusgrå på omslaget.
Inlaga: Kaskad solgul 120g, Mohawk Superfine 104g i Eggshell till brödtextsidor, plus smörpapper till smutstiteln

Teckensnitt: Sabon
Grad: 9,5 pt (brödtext)
Kägel: 12,6 pt

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser snyggt ut, orginell idé! /Calle