"" Lisa går på Berghs.: Fabriker, feber och champagne

måndag 29 december 2008

Fabriker, feber och champagne

Hej, jag sitter i Skåne och provdricker päronens nyårsskumpa (bra mot feber) samt tecknar fabriker. Har googlat lite på bilder och det finns sannerligen många fina detaljer på dessa byggnadsgiganter. Tror de kommer användas till över julen-uppgiften i Designlab som var att skapa något med inspiration från seriekulturen!

Visar en bild ifrån den nya skylten som sitter utanför vår dörr här i Skåne. TIll min födelsedag i oktober i år önskade jag mig bara rosenbuskar (ma och pa har lånat mig pengar till skolan vilket känns som en present nog!) men de överraskade mig även med denna gåva, en handgjord emaljskylt. Namnet Vidabo kläcktes av pappa och välkomnat då vi tidigare halvhjärtat kallat huset för bynamnet i brist på annat. Namnet är en ordlek på familjens efternamn samt det faktum att utsikten från huset är, nåja nästan, milsVida och även ett litet bo :)

Inga kommentarer: