"" Lisa går på Berghs.: Klappen den tas

tisdag 16 december 2008

Klappen den tas

Så här till jul drabbas många av en smittsam farsot - klappstress. Jag som redan som barn troget sparade och la en ansenlig del av mina tillgångar varje år på julklappar till hela tjocka släkten har utvecklat en viss resistans.

Och eftersom antalet klappmottagare minskat i takt med att inkomsten ökat, har problemet krympt för varje år. Nu som nybliven student har det känns lite krisigt dock, trots att jag bara ger till 4-5 personer. Ett särskilt fattigt år tidigare gjorde jag egen lingonsylt och äppelmos och stoppade i fina burkar med tyglock på. Det var en bra lösning då kassan var skral men tid fanns i överflöd. Så är icke fallet i år, även tid har jag brist på. Trots det hade jag tänkt mig knåpa ihop majoriteten av mina klappar själv - jag går ju faktiskt på en designskola?

Idag fick jag lite panik inför denna mission, tre dagar tills hemfärd, fullt att göra om dagarna och inga klappar pysslade! I Falun dit jag åker på fredag är dessutom är utbudet av affärer rätt begränsat, jag vill ha allt klart i veckan ju!

Men mamma och pappa tog via telefon ned mig lite på jorden istället. Ta det lugnt, det ordnar sig! Mañana. Så jag åkte hem, tappade upp ett bad och drack en stor kopp lingonte insvept i min gosiga badrock.

Man behöver inte vara så jäkla kreativ jämt.

Inga kommentarer: