"" Lisa går på Berghs.: Nytt motiv till exjobbet?

torsdag 17 mars 2011

Nytt motiv till exjobbet?

Detta är ett nytt motiv som jag börjat skissat på, i förra veckan. Jag säger börjat, för det tar väldigt lång tid att rita, längre än vad man skulle kunna tro.

Eller tja - låt mig omformulera; om jag ombads att exakt rita av ett av mina tryck i Illustrator så tar det väl en kvart men att komma på, det är det kluriga. Research, inspiration, referensbilder, första skissen, förkasta, revidera, färglägga, putsa, web- och tryckoptimera... ja ni förstår.

En bild brukar ta mig uppskattningsvis 3-4 veckor att färdigställa. Då är arbetstiden inte full naturligtvis men bilden blir alltid bättre av att ligga och götta sig lite över några nätter, då ser man sin idé i helt nytt ljus.

Inga kommentarer: