"" Lisa går på Berghs.: De små grå och det stora grå

torsdag 31 mars 2011

De små grå och det stora grå

Stockholm är så förrädiskt, ena dagen sol, andra gråaste grått, alltid lite för kallt. Men vad gör det då jag bara sitter inne framför skärmen? Min hjärna känns som en burk keso just nu, känner att det är dags att hämta andan lite efter denna jobbspurt. Jag är ändå nöjd att jag känner mig själv så pass väl att jag tar extra bra hand om mig då jag sliter som mest.

Även om vi alla har olika syn på vad det innebär att ta hand om sig själv... för mig innebär det att; ju hårdare arbete, desto mer sömn, bra mat och mellanmål (ett blodsockerfall precis innan deadline är inte att leka med) samt massor av träning för att kunna knarka endorfiner! Så funkar jag i alla fall. Idag blir det en springtur utomhus på lunchen för att röra om i keson.

Det händer ju så mycket i mitt liv utanför skolan också som är viktigt, så många människor som är viktiga för mig! Idag och till helgen ska jag ta lite extra bra hand om dem.

Inga kommentarer: