"" Lisa går på Berghs.: Färdigt arbete: Grafisk identitet

måndag 28 mars 2011

Färdigt arbete: Grafisk identitet

Uppdraget var som sagt att skriva en egen, fri brief baserat på vad man tyckte saknades i portfolion. Jag kände att jag ville ha en fin identitet samt att jag ville göra något mjukt och sirligt, med pasteller, jag känner att jag har en sådan stil inom mig men att jag sällan får utlopp för den. Nedan ser ni den brief jag skrivit åt mig själv (klicka på bilderna för att förstora):


Så här ser loggan ut + exempel på hur den kan användas + färger.



Så här ser mönstret på förpackningarna ut.


4 kommentarer:

essie sa...

ÅH! Vill ha!!!

LB sa...

Vad kul att höra :) Precis så vill jag att alla ska reagera!

Maja sa...

Jättefint! Och jag föll som en fura:) Måste nog erkänna att jag är rätt avis på dig och dina kunskaper.....väldigt avundsjuk fast på ett väldigt bra och snällt vis.

Hur gammal har L blivit nu?

Kramar Maja Algstrand (gammal norslundare;)

LB sa...

Hej Maja! Tack för dina fina ord. Jag ska ta mig en titt på din blogg som verkar inspirerande!

Lillgrabben är snart 13 månader (jag tog mig friheten att ändra hans namn i din kommentar till en bokstav pga många okända läsare).

Kram och lycka till!