"" Lisa går på Berghs.: Datordöden och datordrömmarna

onsdag 2 mars 2011

Datordöden och datordrömmarna

Trogen bloggläsare vet ju att jag tillhör det (på Berghs) sällsynta släktet PC-användare. Hemma har jag tillgång till vår fina stora iMac (köpt med prispengarna från Extrafilm!) men i skolan är det snälla gamla Dator som gäller. Han sover i skåpet om nätterna. Han höjer dagligen ögonbryn med sin blotta närvaro men han kräver aldrig adapter då det ska visas från projektor och ingen stjäl hans kablar om de lämnas kvar.

Nu trilskas han synnerligen mycket, jag tror slutet är nära. Batteriet dog just (igen) och uppstarten tar en kortare lunch att klara av. De pengar jag lagt på extrabatteri, utbyte av sladdfäste samt ny strömadapter, skulle kunnat betalat en ny dator vid det här laget (en PC dårå).

Men det är ju så kort tid kvar tills examen så jag vill/kan/bör inte köpa en ny (en Mac asså). Så jag och Dator kämpar vidare, under tiden har jag lite ologiska drömmar om en iPad, som jag egentligen inte har något som helst behov för. Allt som jag vill göra på en iPad, kan jag göra på min iPhone. Förutom formgivning men för det behöver jag ändå en dator. But it's sooooo pretty!



Etch-a-sketch-fodral. Hihi.
Moleskin-fodral. Awww.

Inga kommentarer: