"" Lisa går på Berghs.: Kärleken till bloggen och relationens framtid

onsdag 9 mars 2011

Kärleken till bloggen och relationens framtid

Big love. Bloggen har varit underbar och fyllt flera fina syften;

  • att dokumentera min tid på Berghs att se tillbaka på (det har alltid varit nr. 1)
  • att berätta om vardagen på Berghs för de som vill gå här (jag skriver den blogg jag själv saknade)
  • att tömma huvudet, hamra ned dagen i tangentbordet, en slags vardagsterapi

Bloggen har också haft vissa negativa effekter;

  • jag får taskiga/avundsjuka/illa menade kommentarer ibland (detta förvånar alltid folk men inte ens jag slipper undan trots att jag inte är så personlig. Vissa kommentarer har fått stå kvar, vissa har jag tagit bort. Sånt är livet.)
  • bloggen kan blandas ihop med mig ibland (det är otroligt viktigt att tänka på hur lite jag faktiskt skriver om den jag egentligen är, hur jag känner, hur jag lever). Bloggen är varken den jag är eller kan berätta särskilt mycket om hur jag mår.

Men det positiva överväger alltid det negativa, jag tycker mycket om och mår bra av min blogg. Frågan är vart den ska ta vägen efter sommaren? Eller snarare vart jag ska ta vägen. För Lisa går på Berghs handlar ju som namnet anger endast om min skolgång och den tar slut om några månader. Jag kommer nog inte kunna hålla mig från att starta en ny blogg men vad den ska handla om är svårt att bestämma.

Det har varit skönt att inte ha en personlig blogg. Skolan och vardagen, that's it. Jag har aldrig ältat dåliga dejter eller vilda fester, berättar inte om vänner som mår dåligt eller analyserar min familjesituation. Det är nog bra att fortsätta så. Men samtidigt vet jag (av egen erfarenhet) att det som är roligt att läsa är det personliga, att se bilder, att höra vad som händer. Så någon bra blandning kanske? Dessutom är ju mitt yrke något som jag älskar att skriva om och jag hoppas jag kan fortsätta visa er vad jag jobbar med och vad som inspirerar mig för tillfället. Vad tycker ni?

Inga kommentarer: