"" Lisa går på Berghs.: Specialbeställning och specialstöld

tisdag 8 mars 2011

Specialbeställning och specialstöld

Har just gjort en mindre variant av ett av mina tryck till Essie, som hon ska ha vid sitt skrivbord, det blev riktigt bra. Ordentligt med tryck i svärtan och så på ett lite bulkigare naturvitt papper, fint.

Appropå fina papper, så stal jag ett idag. Nej, det är inte så dramatiskt som det låter, det var bara en utskjutande stuvbit på ett stort ark och det hade legat ensamt vid skärmaskinen hela dagen så jag tror att det var ett spillark. Det gick inte att motstå, det var ett sådant vackert naturpapper med underbar textur och synliga spår av pappersmassa i. Men jag kände mig ändå väldigt skyldig, jag tittade mig omkring, stack snabbt in biten i skärmaskinen och lät den ta ett girigt bett, chomp! Ungefär samma känsla som att smygäta tårta ståendes vid kylen om natten ; ) Tänk att papper kunde vara då delikata!

Inga kommentarer: