"" Lisa går på Berghs.: Färdig uppgift: logotype för hockey-VM 2012, plus exempel på tillämpningar

torsdag 24 mars 2011

Färdig uppgift: logotype för hockey-VM 2012, plus exempel på tillämpningar

Klicka på bilden för en större version

God morgon! Detta är vad jag redovisade igår. Min tanke med logon är en målvaktsmask där gallret även tar upp element från isen, målområden, mittlinjen och tekningscirkeln. Både de svenska och de finska färgerna finns med (något jag kämpade lite med för att få in) och jag är extra stolt över att det finska vita även blir som ett blänk i masken, om ni förstår?

Anders och klassen tyckte den växte för varje minut man tittade på den och att jag verkligen hade fångat den där tuffa, intensiva känslan som hockey står för. Det jag borde jobba vidare med var att göra den lite mjukare och mer folklig, samt att 2012 kanske borde få ta mindre plats.

Inga kommentarer: