"" Lisa går på Berghs.: Clean & Bright: Hur redovisningen gick

torsdag 31 mars 2011

Clean & Bright: Hur redovisningen gick


Jag tänkte dra mina reflektioner för er kring min senaste redovisning, jag brukar ju alltid berätta hur det gått. Anders, vår kursledare, var mycket positiv och sa att han "verkligen gillade detta" han gav mig beröm för att jag vågade köra fullt ut på det 'gulliga' spåret. Samtidigt sa han att namnet inte funkade så bra vilket jag höll med om då vi analyserade det. Clean & Bright tyckte jag var vitsigt (clean = tvålar, bright = ljus) men ihop låter det mer som ett skarpt rengöringsmedel tyckte han vilket jag inte såg då jag väl gjort det till min darling. Min vän Viv sa i och för sig igår att hon mer tänkte på den där härliga rena känslan man får på landet då man tvättar sig i sjön och det var ju spot on som jag tänkt. Vad tycker ni?

Anders ger alltid både lite ris och lite ros till alla och det är svårt att veta vad han personligen tycker men det är det som jag verkligen uppskattar. Vi hade nämligen en gästbedömare också men hon gav mig ganska hård kritik och anmärkte på många detaljer. Samtidigt fick jag intrycket att detta var baserat på hennes personliga smak, jag tyckte att jag såg en tydlig röd tråd genom formspråket hos de arbeten hon hon tyckte var "snygga". (För er som är formgivare: tänk minimalistiskt, schweiziskt/asymmetriskt).

Det som är roligt är att Clean & Bright är det arbete i år som jag fått absolut mest positiv feedback på från omvärlden, det vill säga alla ni som inte lever/äter/sover i designträsket. Och det är ju toppen eftersom det är tänkt att just ni ska vilja köpa dessa ljus och tvålar.

Inga kommentarer: