"" Lisa går på Berghs.: Tävlingsbidrag!

torsdag 10 mars 2011

Tävlingsbidrag!

Här är några glimtar från ett jobb som jag skickade in igår, jag nämnde det för någon månad sedan, vet inte om ni minns? Jag har haft detta som ett sidoprojekt då jag varit trött på det vanliga skolarbetet och behövt ruska om hjärnan lite. Perfekt att ta fram och klura på för att få nytändning, det har jag gjort många gånger de senaste veckorna.

Uppdraget var att ta fram en ny symbol (och lite av en grafisk profil, tog jag det som) för en del av SEB Tryggliv som kallas Egen Försäljning, en säljorganisation. Jag är ganska nöjd med mitt bidrag! Förarbetet och processen är det som jag är stolt över. Jag tycker jag verkligen har varit 'on brief' som det så tjusigt heter, jag har lagt ned mycket tid på research och på att verkligen försöka ta till mig vad det fanns för önskemål. Jag är mindre nöjd med det faktiska resultatet, jag tycker det blev fint men att det kanske inte till 100% förmedlar det som jag strävade efter, kanske behöver vissa saker korrigeras. Dock så la jag med ett papper där jag skrev lite om hur jag tänkt att symbolen skulle användas, varför jag gjort de färg- och typsnittsval jag gjorde och så vidare. Sedan la jag med (ytterligare) en liten lapp, handskriven, där jag skrev ungefär att; gillar ni det jag gör och hur jag jobbar men kanske inte just det här, hör av er så kokar vi ihop något nytt! Nåja, vi får se vart det leder.

Inga kommentarer: