"" Lisa går på Berghs.: I ett annat liv...

måndag 21 mars 2011

I ett annat liv...



Jag är inte pysslig. Jag får ryck ibland, det får jag. Men egentligen gillar jag tanken på pysslandet mer än själva aktiviteten. Då det är dags tycker jag mest att det är jobbigt att plocka fram och bort en massa krimskrams, även om resultatet blir fint. Då vi jobbade med Panduro upptäckte vi rätt snart att pysslandet i Sverige fortfarande hade en rätt oförtjänt låg status, medan det i USA går att pyssla sig i princip hur långt som helst. Alla med en ledig förmiddag någon gång då och då har väl sett Martha Stewart gå loss.

Även om jag inte gillar pysslandet brukar jag då och då drömma mig bort i amerikanska pysselbloggar där de gör ack så vackra party favors och jar labels och pennants. De är så grymma på att fotografera också, de där amerikanerna, så allt blir så vackert, dunigt och alldeles lagom sockersött för att jag ska förlora mig helt i stämningen och vilja pyssla mig tokig. Det är ju trots allt ett hantverk inom samma skrå som mitt, och ofta får man se prov på riktigt fin grafisk design. Som exempelvis Lovely Design som inte verkar göra annat än att sitta inne och mysa under rainy days och pyssla med sin lilla dotter eller Jordan Ferney som tog hela familjen och flyttade från San Fransisco till Paris och verkar tillbringa dagarna med att leta vackra saker på franska loppmarknader. Vad lever de här människorna av?!

Inga kommentarer: