"" Lisa går på Berghs.: Det vill gärna bli bra

onsdag 18 mars 2009

Det vill gärna bli bra

...är något far min brukar säga (som även bär på många andra visa budskap, så som att pengar är runda för att de ska rulla), alla dessa uttryck sitter benhårt i min hjärnbark och har lagt grunden till en avslappnad och självsäker inställning till livet tror jag!

Både igår och idag har jag konstaterat att de uppgifter jag jobbat med skulle mått bra av några timmars extra omsorg, samtidigt har jag blivit nöjd ändå! Och i arbetslivet har man verkligen nytta av att producera justa saker på kort tid.

Så var stolt, över allt du gör. I jantelagens Sverige är det lite skönt att ropa ut i ateljén "Det vill gärna bli bra!" (vilket undertecknad har gjort, prova det - ditt nya mantra!)

Glad idag är jag också (idag igen?!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! En annan pappa några meter från din brukar säga samma sak! Well done, gumman - även om jag inte är det minsta förvånad.

Själv brukar jag säga "det är roligt nästan jämt".

kram!

LB sa...

Det har jag också fått höra någon gång :)

Ja det är verkligen roligt nästan jämt, och "nästan" ska uttalas svagt :)