"" Lisa går på Berghs.: En ny vår

tisdag 24 mars 2009

En ny vår


Visst var det skönt att gå i skolan, då livet var så praktiskt uppdelat? Det var Första skoldagen i lågstadiet, Sommarlovet i 5:an, Första hösten på gymnasiet. Sen började man jobba och allt flöt ihop i några år, dagarna tedde sig ganska lika. Men nu har mitt liv blivit indelat i perioder igen, i höstas var det Första terminen på Berghs och idag blev detta Våren då jag sa upp mig.

Jag var nyss och skrev nyss på papper som bekräftade min uppsägning från PR-byrån, min förra arbetsplats (jag har ju varit tjänstledig). Detta är det stora beslutet jag berättade om för er för någon vecka sen. Anledningen till att jag säger upp mig är helt enkelt att de konkurrensklausuler jag haft i mitt kontrakt omöjliggör den typ av frilansarbete som jag allt mer börjat ägna mig åt.

Det var ett sorgligt farväl men stämningen var gemytlig, jag bjöd på bullar och njöt av den där härliga, kamratliga kontorsstämningen som nog är det jag saknar mest med arbetslivet. Tur att jag kan komma och hälsa på när jag vill!

Inga kommentarer: