"" Lisa går på Berghs.: Randigt

torsdag 12 mars 2009

Randigt

Hej världen! Jag har haft en sådan bra dag. Igår gjorde jag allt nödvändigt, jobbigt, stressigt och pockande jag behövde fixa i livet så som diska, tvätta, städa, bokföra, fakturera, restjobba och rensa i mailen. Idag hade jag en lugn morgon då jag pratade med vännen Jen i si sådär... två timmar (!) medan jag åt frukost, packade dator, träningskläder och matlåda och anlände till skolan strax innan lunch.


Nu sitter jag och håller på med en rolig uppgift i Designhistoria, vi ska göra en affisch för Moderna Museéts samlingar. Affischen ska vara utformad så att den skulle kunna ha varit gjord av Paul Rand, en amerikansk grafisk designer främst verksam i mitten av förra seklet. Jag är bara i researchstadiet ännu vilket är skönt och kul, jag surfar runt, tittar på vackra bilder och tar intryck. Just nu sitter jag i ateljén med G, de danska damerna och NB och skvallrar, skrattar, diskuterar och analyserar. Glad!

Rand gillar ränder...

Inga kommentarer: