"" Lisa går på Berghs.: Workshop med Enrique Torres aka PART ONE

fredag 20 mars 2009

Workshop med Enrique Torres aka PART ONE

Hej, här kommer bilderna från våra två roliga stunder med Enrique, grafittilegenden. Han var ödmjuk och hjälpsam, dock skulle jag velat att han mer i detalj föreläst om tekniker han använder sig av.

Vår gäst hade lösa jeans på amerikanskt vis, Hanes-polo och en lagom dos av Ghettosmycken : )

Det bästa måste ha varit alla fina pennor.

Klassen skapar.

Vi fick alla varsin blackbook av Montana.

Vad skulle man rita då? Vad som egentligen. Jag började med att mest leka med alla färger.



Sen tröttnade jag och ritade av en cremetub...


...och en sko. Alla dessa färger med endast tuschpennor, visst ser det ut som akvarellfärg? De flyter ut så fint, jättekul att jobba med.

Avslutningsvis fick Berghs en fin målning i kyrktrappen, så här såg det ut då han var halvvägs färdig, har inte hunnit gå dit och fota sedan dess.

Uppdatering: Så här blev det men jag måste säga att jag är besviken - det blev inte i närheten av vad jag sett han är kapabel till, de bilder han skickade runt på lektionen var närmast magiska, med ett inneboende ljus. Bild lånad av Christopher

Inga kommentarer: