"" Lisa går på Berghs.: Ekonomi schmekonomi

onsdag 11 mars 2009

Ekonomi schmekonomi

Jahapp, så sitter man och bokför igen - inte ville jag bli revisor men ändå är detta en stor del av min vardag. När man har eget företag i liten skala känns det ändå bäst att själv hålla koll på ekonomin, det är ganska lätt att skriva fakturor och sätta in verifikationer i pärmar. Men tyvärr jättetråkigt. Har ni eget företag?

Jag ska ta en paus och åka iväg på ett ärende nu, inte vill man gå ut heller i snöslasket! Jag verkar ha tagit med mig Årevädret hem, men här i Stockholm gör det ingen nytta. Vätan bor i mina skor och vinden biter mig i halsen :( Jag längtar till Skåne, mamma och pappa är där nu och våren är på väg!

En sommardag i juli förra året

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen mig i bilden...fast jag då för tillfället vred mig som en ål i mina magsmärtor och feber! Var det solen eller värmen blir en evig gåta =)

Bilden får mig att längta till sommaren...

Sign. sista sekunden- resa ;)

Anonym sa...

revisorer gillar också skåne! puss!

annika sa...

åh ja, jag har också eget företag. Jag tycker det är väldigt läskigt faktiskt.

annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LB sa...

Revisorer är underbara :) Och Skåne likaså.

Annika: När du börjar plugga, tänk bara på då att ha koll på vad du tjänar!