"" Lisa går på Berghs.: Lisa by Stina by Lisa

onsdag 25 mars 2009

Lisa by Stina by Lisa


Som ni vet hade vi en läxa i Illustration till i fredags - att välja ut en illustration och göra ett självporträtt i samma manér. Jag valde Stina Wirsén och så här blev det då jag ritade av mig själv i Stinas stil. Ni som läser DN har många porträtt att jämföra med, ni som inte gör det; så här ritar Stina porträtt (här av DN:s konstkritiker Ingela Lind)



Och så här ritar Stina Astrid Lindgren



Tycker ni att jag lyckades härma hennes stil? Och var det likt mig? Här är fotot jag utgick ifrån.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har du gjort den med data?

Anonym sa...

ja och ja! jättefint blev det. Rolig uppgift!

LB sa...

Nepp, den är gjord för hand. Däremot har jag mätt avstånden i datorn för att få rätt proportioner, svårt att förklara... min egna lite knäppa teckningsteknik :)

Och tack för beröm!

Vilma sa...

Ja, jättefin! Likt stilen du skulle kopiera och likt fotot :) Fast fotot var inte så typiskt "Lisa-foto" ;)

LB sa...

Nepp - fast jag ser ju olika ut på alla bilder, lite av min grej :)