"" Lisa går på Berghs.: Gå direkt till gå

torsdag 5 mars 2009

Gå direkt till gå


Sent igår kväll hörde fina vännen Viv av sig och hade fixat gratisbiljetter till mig och Jen upp till Åre, där hon bor. Idag klockan 15 går tåget. Dessutom bor vi gratis och åker och hyr billigare. Jag tackade ja!

Jag har visserligen mycket att göra, både i och utanför skolan, men det kan jag göra på tåget och på plats. Det kom verkligen vid rätt tidpunkt, jag behöver komma iväg, läka och vila upp kropp och själ. Tvekade lite då jag missar en lektion på fredag som jag hade velat gå på, men jag ska tala med min lärare få se om det går att ordna. Jag tror jag vinner dubbelt på att få åka bort och må bra i några dagar med söta vännerna. Någon mer som åker till Åre i helgen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så härligt! Jag är avis!! =))

annika sa...

tack du! Nu håller jag på med konstfack. Ska skickas senast tisdag. Sen tänkte jag kanske söka Beckmans (om jag orkar det vill säga de har ju så mycket arbetsprover och man blir ju rätt knäpp av att sitta och göra dem). och Berghs tänkte jag försöka med, försöker komma på vad som är bäst. Att betala för Berghs och få bra jobb snabbt (för det antar jag att ni får allihop, enligt statistiken är det så) eller gå Beckmans/konstfack betala lite mindre, men gå ett år mer.. och så vidare. Men Jag söker först och ser var och om jag kommer in helt enkelt, det är nog bäst.